Табела 5.2
Студијски програм: Превенција и третман поремећаја понашања |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије, први семестар |
|||||||
Назив предмета: САВЕТОДАВНИ РАД СА МАЛОЛЕТНИМ ПРЕСТУПНИЦИМА |
|||||||
Наставник: Драгојевић М. Нада, Кандић-Поповић Б. Зорица, Пејановић А. Снежана, Николић-Ристановић Ж. Весна, Ћорић В. Бранко, Илић П. Зоран, Радуловић М. Данка, Југовић Л. Александар, Жунић-Павловић П. Весна, Поповић-Ћитић Б. Бранислава, Филиповић Р. Мирко; Јованић С. Горан, Ханак Ш. Наташа, Васиљевић В. Даница, Антић В. Слободанка |
|||||||
Статус предмета: Обавезни предмет |
|||||||
Број ЕСПБ: 10 |
|||||||
Услов: Знања из области психолошких основа поремећаја понашања, психологије криминала, методских приступа у третману поремећаја понашања, метода пеналног третмана и социјалне психијатрије. |
|||||||
Циљ предмета: Стицање потребних знања о основним принципима пружања психолошке подршке деци и адолесценатима у сукобу са законом, усмерене на превладавање њиховог маладаптибилног понашања; оспособљавање студената за примену различитих професионалних вештина у раду са делинквентима; упознавање студената са различитим облицима подршке, методологије развијања индивидуалних планова подршке који би обезбедили напуштање криминалних обаразаца понашања и постизање социјалне интеграције. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Циљеви, персонал, процедуре у саветодавном раду са малолетним делинквентима. Појмовни оквир везан за основне облике психолошког рада са малолентим делинквентима (психотерапија, саветовање, психолошке интервенције), и њихове елементе (клијент, терапеут, терапијски однос, процес, промена, итд.); Сет процедура и техника који се користе у саветодавном раду са малолетним делинквентима; Конципирање и реализација програма промена маладаптивних навика и антисоцијалних поступака; Процес саветовања: иницијални интервју (успостављање интерпесоналне релације и поверења) прихватање фундаменталних обавеза, спремност на отвореност и за адекватну интерперсоналну комуникацију, формирање терапијских уговора и индивидуалних планова рада са малолентицима. Диференциран приступ саветовању у раду са психолошки различитим категоријама малолетних деликвената. Како избећи да саветодавни рад са делинквентима постане контраидникован и резултује повећаним криминалним повратом. Како избећи типичне грешке у раду професионалаца који се баве саветовањем малолетника (нпр, „Хоћу само да ти помогнем“) Евалуација ефеката саветодатног рада – досадашња пракса, проблеми и дилеме. Практична настава: Вежбе Презентација појединих планова саветодавног рада са различитим категоријама малолетних преступника. Приказ методолошки утемељених евалуационих програма. |
|||||||
Литература: 1. Радуловић, Д. (2005): Рана психопатија и кривичне санкције, у Д. Радовановић: Казнено законодавство – прогресивна или регресивна решења, Институт за криминолошка и социолошка истраживања и Виша школа унутрашњих послова, Београд, стр. 459-475. ISBN 86-83287-11-4 2. Бергер, Ј., Биро, М., Хрњица, С. (1990): Клиничка психологија, Научна књига, Београд. ISBN 86-23-01026-4 3. Biro, М., Butollo, W. (2003): Клиничка психологија, Футура публикације, Нови Сад, стр. 239-410 и 365-378. COBISS.SR-ID 185341191 4. Радуловић, Д. (2006): Психологија криминала – психопатија и преступништво, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију и Институт за криминолошка и социоошка истраживања, Београд, стр. 394-396. ISBN 86-83287-15-7 |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 6 |
Вежбе: 4 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: предавања, вежбе, интерактивна настава, консултације, интернет, демонстрација, мултимедији |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
10 |
||||
практична настава |
5 |
усмени испит |
30 |
||||
колоквијуми |
25 |
|
|
||||
семинари |
25 |
|
|